Ruhsal Enerji

Orjinalini görmek için tıklayınız: Hüddamlardan Yardım İstemek Günah mı?
şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orijinal sürümü göster.
Sayfa: 1 2 3 4 5
arkadaşlar kafama takılan soruya yardımcı olurmusunuz
1-hüddamlardan yardım istemek günah mı?
2-hüddamlardan yardım istendiğinde ne kadar sürede istege cevap verirler?
1- Günahtır, çünkü Allah'tan başkasına sığınamazsın. Ama şeriatte günah olan tarikatte mübahtır. Smile
2- O belli olmaz. Randevulaşmıyorsunuz, sen yardım istiyorsun. Belki de hiç yanıt alamazsın.

Bu arada "hüddam" kelimesini doğru kullanıp kullanmadığından emin değilim. Cine hüddam demekle cin hüddam olmuyor biliyorsun. Smile
ya kafam karıştı iyice ama sonuçta Allahtan istiyoruz Allah dilemedikçe hiç birşey olmaz mürşitleri vesile ederek dua etmek gibi olmuyomu?
Bir hüddamdan yardım istemek o kadar da basit bir şey değildir. Önce (genellikle davet yoluyla) o hüddam ile iletişime geçmiş olman gerekir. Sonrası da basit değildir: bir davet gerçekleştirdin diye bütün dünya önüne serilmez. Yaptığın anlaşmaya uydukça yapabileceklerin/isteyebileceklerin artar - ama dikkat: o anlaşmalar genellikle ilk halleriyle kalmazlar. Smile

"Dua etmek gibi" diye bir şey yoktur. Dua etmek vardır. Senin mantığınla Kur'an-ı Kerim'i büyü amacıyla terste okumak da "hatim indirmek gibi" olabilir. Smile

Eğer (farzedelim) Ayet el Kürsi okuyarak Ayet el Kürsi'nin hadiminden yardım isteyeceksen bu biraz garip kaçar. Madem dua okuyorsun, neden Allah'tan yardım istemiyorsun da şirke düşüyorsun?

... İşin aklımın erdiği kadarı ile İslami yorumunu yapmaya çalıştım. Burada devreye hadimlerden neden yardım isteyeceğin, her uygulamanın günah olup olmadığı falan girer. Bu konularda sitedeki birçok arkadaşımızdan daha esnek olduğum için derdini şimdilik çok deşmiyorum. Smile
Şeriatte günah olup tarikatte mübah olan bir şey hatırlamıyorum am atam tersi şeriatte günaha yakın görülen, zaruri hallerde izin de verilen bir çok şey tarikatte yasaklanmıştır. BU tabiki dini yada kuralları değiştirmek değil sadece insanın nefsine daha fazla sahip çıkabilmesi için gerekli kurallar koymasıyla alakalıdır.

1- İstediğiniz yardımın nevine göre değişir. Size rızık vermesi için bir hüddama dua edilmez yada yardım istenmez. Hüddam/Hadim cin tafyasını alim kısmıdır, onlar vasıtasıyla anca ilim sahibi olunur, o da Allah nasip ettiyse olur.

2- Böyle bir zaman yoktur, zaten hüddamdan yardım istenemeyeceğine göre bir şey beklemeye de gerek kalmaz.
Rathor Nickli Kullanıcıdan Alıntı:Şeriatte günah olup tarikatte mübah olan bir şey hatırlamıyorum am atam tersi şeriatte günaha yakın görülen, zaruri hallerde izin de verilen bir çok şey tarikatte yasaklanmıştır.
Bu söz, bana başka boyutlardaki varlıklarla iletişime geçme (ve bir iki başka insani konu) üzerine Kadiriler Tekkesi'nde sarfedilmiştir. Yanlış anlamalara açık yazmışım, kusura bakmayın.
SCARRED Nickli Kullanıcıdan Alıntı:Bu söz, bana başka boyutlardaki varlıklarla iletişime geçme (ve bir iki başka insani konu) üzerine Kadiriler Tekkesi'nde sarfedilmiştir. Yanlış anlamalara açık yazmışım, kusura bakmayın.

Estağfurullah kardeşim, aslında verebileceğim başka bir cevap daha var ama bu konuyu tarikatler kavgasına döndürebilir, o yüzden buradan bir şey yazmayacağım ama hem senin dediğinde sen haklısın, hem de ben verdiğim cevapta haklıyım ama sebebini buradan yazamıyorum Smile

Bu arada herhangi bir tarikate yada şeyhe bağlı faland eğilim, konu o tarafa lütfen çekilmesin.
Konuyu dağıtmak değil amacım ama bir hususa değinmeden geçemedim ;

SCARRED Nickli Kullanıcıdan Alıntı:Ama şeriatte günah olan tarikatte mübahtır. Smile

Rathor kadeşimizin dediği doğru, "tersi şeriatte günaha yakın görülen, zaruri hallerde izin de verilen bir çok şey tarikatte yasaklanmıştır" Ancak Scarred'inde dediği doğru. Bu tamamı ile bakış açısı. Tarikat ehli olmayan, hallerinden anlamayan biri, şeriat hükümlerince hal sahibi bir insanın günah işlediğini düşünebilir. Çok kısa ve net bir örnek "Hallac-ı Mansur" örneğidir. İnsanlar onun kafir olduğunu düşünüp onu katlederken, o çokdan dostuna varmak için yola çıkmıştı.

herkim

Hayır ve şer, her şeyi Allah'tan bilmelisiniz. Ancak her şeyi Allah'tan bekleyemezsiniz. Nasıl hekime, hakime gidiyorsanız, yani onlardan yardım istiyorsanız, hüddamdan da yardım isteyebilirsiniz diye düşünüyorum. Nasıl şifa için hekime gidiyor, ancak şifayı Allah'tan biliyorsanız, neticeyi yine Allah'tan bilip hüddamdan yardım isteyebilirsiniz. Aynı şekilde şefaatçilerden yardım istemek de bence şirk değildir. Öğrencinin öğretmeninden veya bir insanın herhangi bir konu için herhangi bir arkadaşından yardım istemesi gibidir. Önemli olan neticeyi Allah'tan bilmektir. Zîrâ bu dünya darül hikmettir ve Cenab-ı Allah'ın âdeti, yarattığını sebeplerle birlikte yaratmaktır. Bu durumda bize de sebeplere sarılmak düşer tabi.

Bununla birlikte benim yorumum konunun sadece bu boyutuna yöneliktir. Yoksa bedensiz varlıklarla iletişim kurmak ve onlardan yardım istemek caizdir gibi bir yorum yapmaya ilmim yetmez.
herkim Nickli Kullanıcıdan Alıntı:Hayır ve şer, her şeyi Allah'tan bilmelisiniz. Ancak her şeyi Allah'tan bekleyemezsiniz. Nasıl hekime, hakime gidiyorsanız, yani onlardan yardım istiyorsanız, hüddamdan da yardım isteyebilirsiniz diye düşünüyorum. Nasıl şifa için hekime gidiyor, ancak şifayı Allah'tan biliyorsanız, neticeyi yine Allah'tan bilip hüddamdan yardım isteyebilirsiniz. Aynı şekilde şefaatçilerden yardım istemek de bence şirk değildir. Öğrencinin öğretmeninden veya bir insanın herhangi bir konu için herhangi bir arkadaşından yardım istemesi gibidir. Önemli olan neticeyi Allah'tan bilmektir. Zîrâ bu dünya darül hikmettir ve Cenab-ı Allah'ın âdeti, yarattığını sebeplerle birlikte yaratmaktır. Bu durumda bize de sebeplere sarılmak düşer tabi.

Bununla birlikte benim yorumum konunun sadece bu boyutuna yöneliktir. Yoksa bedensiz varlıklarla iletişim kurmak ve onlardan yardım istemek caizdir gibi bir yorum yapmaya ilmim yetmez.

arkadaşım açıklaman için tşkler bende seninle aynı düşüncedeyim ama bazı insanlar kafamı karıştırdı dediğin gibi ''hasta kimse neden doktora gidiyor ?!!!!''sonuçta tabiki Allahtan bekliyoruz
hüddam da aracı konsa sonuçta herşey ALLAHTAN. niyet de önemli bence. melekleri hüddamalrı aracı koymak aslında Allahı yok saymak olmamalı Allah vermiyor hüddam versin diye düşünen bir insan artık şirke düşmüştür. herşey önce Allahtan,hüddam gibi bir varlık ancak bi aracı bi vesile olabilir. hüddamı aracı koyarak Allahtan istemek şirk olmasa gerek.
miracle Nickli Kullanıcıdan Alıntı:hüddam versin diye düşünen bir insan artık şirke düşmüştür.

Tam anlamıyla bu cümlenize katılıyorum. yalnız şunun da altını çizeyim. Elbette Allah şifayı verir, ve bir şeyleri aracı eder, fakat isteğimizi Allaha bildirmenin tek yolu duadır. Dua da sadece Allaha edilir.

Mesela yatır çevresinde tolanıp dua eden insanlarımız var,elbette mezar ziyareti yada ermiş/evliya ziyareti çok faydalıdır, ama günümüzde "şu yatan zatın yüzüsuyu hürmetine senden şunu istiyorum" demek yerine "ey zat bana şunu şunu ver" diye dua edip şirke düşen insanlar yok değil. Kurban yaratıcıdan başkasına kesilmediği halde bu zatlara kurban adayıp kesenler de yok değil. Şimdibiriçıkıp "kurbanı Allah rızası için kesiyorlar" diyebilir ama ben aynen anlattığım şekilde bir köyde yatan ve evliya olduğuna inandıkalrı birkişiye kurban kesen yüzlerce insan tanıyorum.

Şu noktada hüddamdan istemekle hüddamdan yardım istemek arasında da çok büyük fark var, şayet "hüddamlar rızkımı açsın, şu işimi oldursun" dersek bu şirktir. Bir hüddamdan istenebilecek yardım ne olabilir onu çok tahayyül edemediğim için ne şartlarda hüddamdan yardım istenirse yanlış olmaz onu açıklayamıyorum.

Elbette hüddamın da bir varlık olduğunu, yapacakalrının nele rolduğunu bilip, herhangi bir arkadaşımızdan isteyebileceğimiz türden yardımlar istersek bunda sorun olamaz. Sanırım bunu da anca hüddam sahipleri yapabilir.
tabi ki sonuçta hüddam denen varlık da melekler de Allahın yarattıklarından. yaratılmayan ve tek yaratıcı olan herşeyi bize verbilecek olan sadece Allahtır. büyük zatlardan veya meleklerden istemek yatırlara gidip şunu bana ver demek şirk oluyor. birtek ALLAH verebilir. ama o zatların ALLAH katında hatırları olabilir,meleklerin buna aracılık etmeye enerji ve güçleri olabilir. bunları harekete geçirip araya koyarak RABBİMİZE yalvarmak şİrk olamaz diye düşünüyorum. sonuçta tek yaratanın,herşeyi verebilecek tek gücün ALLAH olduğunu kabullenerek bu yardımı istiyoruz.
miracle Nickli Kullanıcıdan Alıntı:t ama o zatların ALLAH katında hatırları olabilir,meleklerin buna aracılık etmeye enerji ve güçleri olabilir. bunları harekete geçirip araya koyarak RABBİMİZE yalvarmak şİrk olamaz diye düşünüyorum. sonuçta tek yaratanın,herşeyi verebilecek tek gücün ALLAH olduğunu kabullenerek bu yardımı istiyoruz.

Bu konuda hemfikiriz zaten cicekver

herkim

Rathor Nickli Kullanıcıdan Alıntı:Elbette Allah şifayı verir, ve bir şeyleri aracı eder, fakat isteğimizi Allaha bildirmenin tek yolu duadır. Dua da sadece Allaha edilir.

Bu cümleye şunu eklemek istedim: Duanın da çeşitleri vardır. kavlî duanın yanında bazı fiiller de fiilî dua hükmüne geçebilir. Nedir bunlar? meselâ toprağa tohum atmak ve tarlayı sürüp sulamak vb. sayılabilir. Burada toprağın cansız oluşu sebebiyle ürün beklentisinin esasen Allah'dan olması gayet tabiidir. Ne var ki her fiil, tohum ekmek örneğinde olduğu gibi kolaylıkla fiilî dua hükmüne geçmeyebiliyor. Neticeyi alana kadar çok çeşitli canlı-cansız sebeplere müraacaat gerekebiliyor ve bu da kafaları karıştırabiliyor. Dikkatli ve uyanık olmak, işi aslî mecraından çıkarmamak ve niyetimizi halis tutmak gerek.
Sayfa: 1 2 3 4 5
Referans URL