Ruhsal Enerji

Orjinalini görmek için tıklayınız: Kalp Nasıl Arınır?
şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orijinal sürümü göster.
Tasavvuf yolunun büyükleri, kalbin arındırılıp saf hale getirilmesine büyük önem verirler. Çünkü kalp bunca zaman nefse tâbi olmakla gaflet karanlığına gömülmüş ve basiret gözünü kaybetmiştir. Eğer tedavi edilirse ilâhi nur ve feyzleri müşahade şerefine erecektir.

Maneviyat büyüklerinin bu tedavi için önerdikleri en önemli üç işlem şöyledir: Mâsivâyı kalpten gidermek, zikre sarılmak ve rabıta. Bu üç işlemde asıl olan mâsivâyı gidermektir. Diğerleri mâsivâdan rahatça kurtulmaya vesiledir.

Mâsivâyı kalpten gidermek:

Kalbi asıl sahibinin yani Cenab-ı Hakk’ın feyz ve nurlarına açabilmek için, O’nun yüce varlığının dışındaki şeyleri yani mâsivâyı gönülden çıkarmak gerekir.

İmam Rabbanî k.s. Hazretleri’nin de buyurduğu gibi, dünya ve ahiret iki kuma gibidir, biri memnun edilirse diğeri darılıp gider. Mâsivâyla dolu kalp ilâhi sevginin yerleşmesine engeldir. Sevgi kalbe yerleşmeyince de itaat zayıf olur. 19. yüzyıl şairlerimizden Şem’î şöyle söylüyor:

“Sür çıkar gayrı gönülden tâ tecelli kıla Hak Padişah konmaz saraya hâne mâmur olmadan.”

Zikrullaha sarılmak:

Zikir, kalpten mâsivâyı gidererek gaflet uykusundan uyanmanın vazgeçilmez yoludur. Büyükler, kulu Yüce Allah’a bağlayan en kısa ve en kolay yolun zikirden geçtiğini söylemişlerdir.

“Bilesiniz ki kalpler ancak Allah’ı anmakla huzur bulur” (Ra’d, 28) ayet-i kerimesi bu gerçeğe işarettir.
Yalnız, zikrin tesirinin çabuk ve kuvvetli olması için büyüklerin tarif ettiği usule uyulmalıdır. Yani kâmil bir mürşidin rehberliğine başvurulmalıdır.

Rabıtaya devam etmek:

Rabıta, tasavvuf yoluna ait bir tür terbiye metodudur. Mâsivâ ile dolu kalbi, kâmil mürşide Cenab-ı Hak tarafından bahşedilmiş manevi feyzle yıkamaktır. Daha genel anlamıyla, bir Allah dostunu model olarak seçip, onun izlerinden yürümektir.

Kâmil mürşidin kalbi Cenab-ı Hakk’ın tecelli mekânıdır. Rabıta ile Hakk’ın nazar ettiği yere bakmak, orayla irtibat kurmak, güneşin aksettiği aynaya bakmak gibidir. Faydası büyüktür.
eline sağlık ..ama bu rabıta konusunda hala farklı görüşler var alimler arasında .şirk diyenler bile var
Star67 Nickli Kullanıcıdan Alıntı:..ama bu rabıta konusunda hala farklı görüşler var alimler arasında .şirk diyenler bile var

"ameller niyetlere göredir" hadisine göre değerlendirirse şirk demek yanlış olur gibi. hedefe varmak için sadece bir vesile diye düşünüyorum..
karam Nickli Kullanıcıdan Alıntı:"ameller niyetlere göredir" hadisine göre değerlendirirse şirk demek yanlış olur gibi. hedefe varmak için sadece bir vesile diye düşünüyorum..

evet bencede öylede bi türlü karar veremişler hala ama bizim alimlerBiggrin5
Star67 Nickli Kullanıcıdan Alıntı:evet bencede öylede bi türlü karar veremişler hala ama bizim alimlerBiggrin5

Smile bidat sınırlarına riayet için bazı alimler daha sıkı davranıyorlar.. fakat biz mutasavvıf alimleri örnek alalım derim şahsen Smile
İnsanın en büyük düşmanı olan nefsini yenmekten geçer diye düşünüyorum,yukarda da belirtildiği gibi.tabii bu o kadar zor ki.beşer ve şaşar olduğumuz için...Allah kalbimizi iman nurundan eksik etmesin.
mormelek Nickli Kullanıcıdan Alıntı:İnsanın en büyük düşmanı olan nefsini yenmekten geçer diye düşünüyorum,yukarda da belirtildiği gibi.tabii bu o kadar zor ki.beşer ve şaşar olduğumuz için...Allah kalbimizi iman nurundan eksik etmesin.
amin amin amin inşallah
Referans URL