Ruhsal Enerji

Orjinalini görmek için tıklayınız: Esmalarin Metafikzikteki yerini inceleyelim
şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orijinal sürümü göster.
Sayfa: 1 2 3
Esma dendigi zaman akla ilk gelen "Esma-i Hüsna, Allahin 99 ismidir" ....
"Allahin Isimleri" tabiri, yanli$ bir vurgulama olmasina ragmen... Bu tabir sürekli, yüksek ilim iceren kitaplarda bile kullanilir...

Gercekte Allahin bir tane Ismi var... oda " ALLAH" dir, diger isimler, Manalari ile "ALLAHI SIFATLANDIRAN ISIMLER" dir, Allahin kendisini isimlendirmezler.... Bu böyle olmasaydi Insanlara Esmalardan isimler verilmezdi, mesela " Ekrem " veya "Melik" veya " Aziz" veya "Ali " vs. vs. Cünki Insanlardan olan Ekrem, veya Aziz, Melik yada Ali ....Allah ile E$ ko$ulmaktan men olurlar, ona Ait olan ismi alamazlardi... Bu konu tabiiki daha derin, ve daha Kompleks...ve konu gidi$atinda soru ve cevaplar dahilinde dahada zenginle$ebilir

$imdi esas konumuza gelelim hani hep deriz ya... $u ismi bu kadar okursan bu olur, bu Ismi $u kadar okursan bu olur diye.... Hep Tecellierden, Enerjilerden bahs ederiz, istek ve Arzularin zikir edilen Isimler sayesinde Zuhur ettiginden bahs ederiz...

Isimler kendi ba$larina birer varlikmidir...?

Sadece Kurani Kerimde 4000 inin üzerinde Isim ve Subuti sifatlar oldugundan söz edilir... ayrica Tevrattada Isimler mevcud... " Elohim, Jahva, Metadron vs. " gibi... Berhetiyyede 28 Tane kulaga tuhaf gelen, Onlarda bulunan Tecellilerden Süleyman peygamberin istifade ederek Cinler ve hayvanat ile irtibatta oldugunu bilidigimiz isimler var...

Isimlerin kainattaki yerleri sizce nedir..?
Asil Görevleri nedir...?

Kurandaki Ayetlerin ba$inda gecen " BIZ" Kelimesinden maksat, Isimlerse... Isimlerin Aktif bir $ekilde Allahin emrinde yaratmak ve yönlendirmekle Me$gul olduklari dü$üncesine sicak bakiyormusunuz ..?

biliyorum, biraz kari$ik ve cok sorulu oldu... ha gayret, ya sabur diyelim... elimizden geldigi kadar cevap vermeye cali$alim...

BU SITEDE KIMSE KIMSEDEN ÜSTÜN DEYIL, HERKEZ BILDIGI KADAR FAKIRDIR, CEVAP VERIRKEN CEKINMEYIN...HIC KIMSE SIZI " INSAN OLAN ANLAR" GIBI ...HASTALIK BÖBÜRTÜSÜ CÜMLELER ILE RENCIDE EDEMEZ, HIC KIMSE BEN HER$EYI DAHA IYI BILIYORUM DIYE BASTIRIP KÜCÜK DÜ$ÜREMEZ ...

elinizden geldigi kadar bilginiz, duygulariniz dahilinde cevap verin ... Smile
herbir esma bir bütünün parçaları.kesret-vahdet meselesi yani.ayrı ayrı düşünüldüklerinde her birinin görevlileri olduğunu öğrendik şimdiye kadar.görevliler esmanın elbisesini giyip ismin icaplarını yerini getiriyorlar.tabi bu görevli meselesi tartışılır.belki de esmalar vücut bulup görevlerini yerine getiriyorlar.bilmiyorum biraz idrak meselesi.gerçek olanı bildikten sonra nasıl bildiğimizin pek bi önemi yok arabi hazretlerinin dediğine göre.
hayatacademy Nickli Kullanıcıdan Alıntı:herbir esma bir bütünün parçaları.kesret-vahdet meselesi yani.ayrı ayrı düşünüldüklerinde her birinin görevlileri olduğunu öğrendik şimdiye kadar.görevliler esmanın elbisesini giyip ismin icaplarını yerini getiriyorlar.tabi bu görevli meselesi tartışılır.belki de esmalar vücut bulup görevlerini yerine getiriyorlar.bilmiyorum biraz idrak meselesi.gerçek olanı bildikten sonra nasıl bildiğimizin pek bi önemi yok arabi hazretlerinin dediğine göre.

bir bütünün parcalari olabileceklerini ben $imdiye kadar dü$ünemedim... Smile böyle bir $ey olsa bile, Madde te$kil eden isimleri Allah bize ögretmemi$...Elimizdeki, yada bilinen isimler Maneviyat nezdinde olan isimler....zaten ögretseydi ne kadar Vahim olurdu deyilmi.. Smile Bugünki Teknolojinin ismi " SIMYA" olur, calisma alanlari.. parcalari kari$tirmak olurdu.. belkide Vahim olmazdi, her $ey daha düzenli olurdu... Isim Import Exportu yapilirdi... Smile

Ilimlerimiz Malesef Maddeden Münezzeh Isimler ile ku$atilmi$.. Smile

Her Esmanin görevlisi oldugu gercek... Esmalar aslinda "anlaminda yatan tecelilerin gücüne sahip olan" görevlilerin kendileri olamazlarmi... Bazen böyle dü$ünmek zorunda kaliyorum cünki...

Esmanin görevlisi varsa, kendisi nedir, nasil bir varliktir.... "KADIM konusu".. Smile
Koon Nickli Kullanıcıdan Alıntı:....

Her Esmanin görevlisi oldugu gercek... Esmalar aslinda "anlaminda yatan tecelilerin gücüne sahip olan" görevlilerin kendileri olamazlarmi... Bazen böyle dü$ünmek zorunda kaliyorum cünki...

Esmanin görevlisi varsa, kendisi nedir, nasil bir varliktir.... "KADIM konusu".. Smile

Güzel bir konu olmuş. Peki "görevli varlık"tan anladığımız nedir ?

Bazı evliyalar müşkülde kaldıklarında Fatiha suresine "git filan filanı getir, şunu yap" dediklerinde insan formunda gelip işlerini hallediyormuş. Peki burada bu görünen varlık surenin kendisimidir gerçekten ? Yoksa sebepler aleminde olması gereken bir formamı bürünmüştür mecburen ? Esma konusuda böyle düşünemezmiyiz ? "Varlık" dediğimiz nedir ? Düşünen gezen eli olan enerjisel bir şeymidir nedir bu ?
Görevli varlik = Makinayi kullanan, yani makinist...

hmhmmm böyle olsa yine uymuyor... o zaman harf ve harflerin tabiatlarina feleklerden ciki$larina ters dü$üyor...cünki Arabi Hz. lerinden bildigimiz, harflerin kendilerine ait enerjik varliklar oldugudur... "harf " varligini gözetecek olursak, isimlerin enerjik varliklar oldugu ortaya cikiyor... yani görevlilerin kendilerinin isim icerisindeki tecelli ve manalari ta$imalari mantikli oluyor.... gerci mantigin böyle bir konuda hic bir foksiyonu yok ama... Smile
Koon Nickli Kullanıcıdan Alıntı:Görevli varlik = Makinayi kullanan, yani makinist...

hmhmmm böyle olsa yine uymuyor... o zaman harf ve harflerin tabiatlarina feleklerden ciki$larina ters dü$üyor...cünki Arabi Hz. lerinden bildigimiz, harflerin kendilerine ait enerjik varliklar oldugudur... "harf " varligini gözetecek olursak, isimlerin enerjik varliklar oldugu ortaya cikiyor... yani görevlilerin kendilerinin isim icerisindeki tecelli ve manalari ta$imalari mantikli oluyor.... gerci mantigin böyle bir konuda hic bir foksiyonu yok ama... Smile

Son cümleye yürekten katılıyorum Smile

Arabi hz. üzerinden bu konu güzel tartışılır ama hazretin kavramlarına hakim değilim.

Bir önceki mesajımda verdiğim örnekle Arabi hz nin "harflerin kendilerine ait enerjik varliklar olduğu" düşüncesi uyumlu aslında.
Karam Nickli Kullanıcıdan Alıntı:Son cümleye yürekten katılıyorum Smile

Arabi hz. üzerinden bu konu güzel tartışılır ama hazretin kavramlarına hakim değilim.

Bir önceki mesajımda verdiğim örnekle Arabi hz nin "harflerin kendilerine ait enerjik varliklar olduğu" düşüncesi uyumlu aslında.

evet uyumlu...bu uyumluluk daha cok isimler ve isimlerin ayetler icerisinde diger harf ve kelimelere kurduklari baglanti ile alakali... Icinde isim gecmeyen ayetlerde var, burdada harf diziliminden ortaya cikan enerjik $ifrelemeden bahs edebiliriz...

ben istersen bir ileri gideyim... Mitoloji ve bazi dinlerdeki Tanrilarin ortaya ciki$lari ve isimleri ve eylemleri de ilginc.... Ve bu Tanri dedikleri varliklar nerden ve neden Türemi$... Bunun bilimsel hic bir aciklamasi yok... ama ilimsel aciklamasi cok

Budistlerin hatirladigim kadari ile 62 tane Tanricalari var... örnek olarak DAKINI isimli bir tanesini alalim... Karabasani andiran ama, iyi niyetli olan latif bir varlik, maji ilmi ögretmekle me$gulmu$

Veya yunanlardan bir tane alalim...ARES.. savas Tanrisi, kan dökmek, ve her türlü Agrassiflikten sorumlu olan Tanri...

ve önce Buraya Arabi Hazretlerinin me$ur cümlesini ekleyelim """ Her isim tecellisini gösterdigi varliga Rablik yapar""" ve sonra Kuranda gecen """ En güzel isimler Allahindir""" cümlesini/Ayetini(Ayetlerini) ekleyelim... Tanri olarak gecen, yukarda bahsini etmis oldugum boyut üstü varliklarin, Kuranin, evvela Tevratin inmesi ile son bulmalari, yerlerini ve tecellilerini Isimlere birakmalari olabilirmi... yani Arabi Hz. leri "Rablik yaparlar" derken ne demek istiyor...

( kafan kari$tiysa, hemen cevap verme... Smile )
Koon Nickli Kullanıcıdan Alıntı:evet uyumlu...bu uyumluluk daha cok isimler ve isimlerin ayetler icerisinde diger harf ve kelimelere kurduklari baglanti ile alakali... Icinde isim gecmeyen ayetlerde var, burdada harf diziliminden ortaya cikan enerjik $ifrelemeden bahs edebiliriz...

ben istersen bir ileri gideyim... Mitoloji ve bazi dinlerdeki Tanrilarin ortaya ciki$lari ve isimleri ve eylemleri de ilginc.... Ve bu Tanri dedikleri varliklar nerden ve neden Türemi$... Bunun bilimsel hic bir aciklamasi yok... ama ilimsel aciklamasi cok

Budistlerin hatirladigim kadari ile 62 tane Tanricalari var... örnek olarak DAKINI isimli bir tanesini alalim... Karabasani andiran ama, iyi niyetli olan latif bir varlik, maji ilmi ögretmekle me$gulmu$

Veya yunanlardan bir tane alalim...ARES.. savas Tanrisi, kan dökmek, ve her türlü Agrassiflikten sorumlu olan Tanri...

ve önce Buraya Arabi Hazretlerinin me$ur cümlesini ekleyelim """ Her isim tecellisini gösterdigi varliga Rablik yapar""" ve sonra Kuranda gecen """ En güzel isimler Allahindir""" cümlesini/Ayetini(Ayetlerini) ekleyelim... Tanri olarak gecen, yukarda bahsini etmis oldugum boyut üstü varliklarin, Kuranin, evvela Tevratin inmesi ile son bulmalari, yerlerini ve tecellilerini Isimlere birakmalari olabilirmi... yani Arabi Hz. leri "Rablik yaparlar" derken ne demek istiyor...

( kafan kari$tiysa, hemen cevap verme... Smile )

Bu tanrılar aslında Bir olan Allah'ın sıfatlarının tanrılaştırılması olamazmı? Mesela ARES Kahhar veya Muntakim sıfatının tanrılaşması vs vs vs.

Yani bu birçok tanrı hakikatin parçalanmasından açığa çıkan sanal tanrılar, gerçek değiller. Yanılsama sadece. Yani hakikatin bozulması söz konusu burada.

Kur'an sadece bu bölünmüş hakikati yeniden asli yerine yani bir anlamda raydan çıkmış vagonları yeniden raya oturtuyor.

Arabi hz nin sözünü bence ayrıca tartışmak lazım: " Her isim tecellisini gösterdigi varliga Rablik yapar"

Bunu yarın tartışalım Smile
Karam Nickli Kullanıcıdan Alıntı:Bu tanrılar aslında Bir olan Allah'ın sıfatlarının tanrılaştırılması olamazmı? Mesela ARES Kahhar veya Muntakim sıfatının tanrılaşması vs vs vs.

Yani bu birçok tanrı hakikatin parçalanmasından açığa çıkan sanal tanrılar, gerçek değiller. Yanılsama sadece. Yani hakikatin bozulması söz konusu burada.

Kur'an sadece bu bölünmüş hakikati yeniden asli yerine yani bir anlamda raydan çıkmış vagonları yeniden raya oturtuyor.

Arabi hz nin sözünü bence ayrıca tartışmak lazım: " Her isim tecellisini gösterdigi varliga Rablik yapar"

Bunu yarın tartışalım Smile

ben bu durumu bir kac senedir dü$ünüp duruyorum, ve ara$tiriyorum... Tanri konusunda pasif dü$en, ve Islamdaki Isim Doktrinleri ile bagda$mayan bir cok nokta var.... mesela " ZEUS " Tanrilarin kirali... önüne gelen diger tanricalardan habire cocuk peydahlammi$.... Smile Yunan mitolojisindeki Tanricalarin, buna benzer bir cok nefsani alameti var... $imdilik daha fazla örnekler vermenin geregi yok... Budizimdeki tanricalar ise, biraz daha kendi alemleri ile alakali, biraz daha sade ve Ilahi ortamin varliklari olarak gözüküyor.. yani bizim yunan kom$ular, cok fantastik, birazda palavratik bir mitolojiye sahipler... Smile bence..

Bunun böyle olmasi tabiiki Islam gelenegindeki, Melek ve Latif varlik tanimlamasina ters düsüyor... Buna ragmen kafa kari$tirma olayi tabiiki bitmiyor... en önemli noktalardan birisi kuranda gecen "BIZ" li ayetler...

Siteye $öyle akli ba$inda bir Tarihci üye olasada Monoteizmin Tevrattan öynce var olduguna, $üpheler uyandirsak... Smile
allah tektir ve esmalar onun isimleridir bu isimlerin birer varlık olması varsayımı biraz mitolojiyi çağrıştırıyor,benim inandığım işleyiş şekli şöyle ,esmaların hizmetli melekleri olduğu ve o esmaların tabiri yerinde ise hakkı verildiğinde meleklerin insanlara yardım ettiği yani hizmet eden varlıkların melekler olduğu yönünde .
zeyna Nickli Kullanıcıdan Alıntı:allah tektir ve esmalar onun isimleridir bu isimlerin birer varlık olması varsayımı biraz mitolojiyi çağrıştırıyor,benim inandığım işleyiş şekli şöyle ,esmaların hizmetli melekleri olduğu ve o esmaların tabiri yerinde ise hakkı verildiğinde meleklerin insanlara yardım ettiği yani hizmet eden varlıkların melekler olduğu yönünde .

""Esmalarin "Mekan" gibi $eyler oldugunu, orada ya$ayip o mekanin nefs ve maksadini ta$iyan Görevliler oldugunu "" demek ister gibisin... dogrumuyum...? yoksa yanildimmi...Smile
sadece esmalarla değil değişik isimler ile de çalışarak birşeyler gördüğünü ve yaptığını sanan kişiler var onların durumu nasıl değerlendirelecek ,onların söyledikleri isimlerde varlıksa çok karışık gibi görünüyor durum
Kuranı kerimdeki Bizden murad çok değişik anlamlara işaret edebilir. Bizim kendi düşüncemiz, Biz derken Hz Allah (Azze ve Celle) kendi hizmetinde bulunan kullarını kast ediyor.

Şöyleki ; " Bizim uğurumuzda mücahede edenlere gelince elbette [FONT="Arial Black"]biz[/FONT] onlara yollarımızı gösteririz " ayetinde kast edilen bizden murad mürşidi kamillerdir. Çünkü Allah ( Azze ve Celle ) bizzat kendisi yol göstermez aracı kullanır kendisine gelen yoluda vazifeli mürşitler gösterir.

Diğer Ayette ise " [FONT="Arial Black"]Biz[/FONT] olmasını istediğimiz bir şeye yanlızca ol deriz oda hemen oluverir " Dikkat edilecek olursa Ben demiyor Hz Allah biz diyor. Buradaki bizden kastedilen Hz Pir Abdülkadiri Geylani (Allah Sırrını Takdis Etsin ) efendimizin sohbetler adlı eserinde bahis ettiği nefsini nur eden kimselerin kendilerine tekvinin verilmesi halidir. O makamda ki derviş bir şeye ol derse o oluverir. Ayetteki biz bir şeye ol dersekki kişilerden maksat bu kimselerdir.

Eşyanın hakikatine varan kimseler Hz Allah'ın bahisettiği [FONT="Arial Black"]Biz[/FONT]'den olurlar.

Bu makamda olan kimseler Fenafirresul olanlardır. " Sen dilediğine hidayet edemezsin Ancak Allah dilediğine hidayet eder ". Burada hitab edilen kimse Efendimizdir ( Aleyhissalatı Vesselam ).
Ancak fena fillaha ulaşan kimseler [FONT="Arial Black"]Biz[/FONT] makamından [FONT="Arial Black"]BEN[/FONT] makamına yükselirki bu kimseler hidayet verebilirler.

Şimdi bazı kimseler efendimiz hidayet veremiyorda fenefillaha ulaşmış kişimi hidayet verebiliyor diye sorabilir. Ona cevabımız evet fenafillaha ulaşmış "O" kişi hidayet te verir.
"Allah vardi hic bir $ey yoktu"

hic bir $ey yok ve Allah vardi ... o zaman bahsi gecen "BIZ" lerin varligi nedir...
Mür$idi Kamillerin, yaratma konusunda hic bir Hükümleri yoktur... Böyle sapkin asli, ve Ispati olmayan bir düsünce ile... Mür$idi kamil dediklerine "Rab" lik, hatta ilahlik tayin ettiginin farkinda bile degilsin...!!

Vakifi olmadigin konular hakkinda sacma sapan $eyler yazma... herkezin dü$üncesine saygim var, ama senin yukarda yazdigin dü$ünce degil... Kuran icinde yeni bir "Din ve o DIN e ait düzeni ilan etmendir "

Allah akil fikir versin...

Daha hala fenafillah dan bilmem neden konu$uyorsun... site icerisinde "Seyri Sülük" durumunu bilmeyen yoktur... Bizim bu konu icerisinde ara$tirdigimiz Fenafillah degil, Isimlerin Metafizikteki yeri... girdigin heryere Mürsidlerini ve Fenafillahligi bula$tirman gerekmez...
isimlerin kendi başlarına birer varlık oldukları fikri benim aklıma yatmıyor .
Sayfa: 1 2 3
Referans URL